Kommunikation og kommandoveje

Kommunikation og kommandoveje

Prioriteret rækkefølge.

Hvis der ikke reageres, kan der kommunikeres videre til næste på listen.

Forældrehenvendelser vedr. Daglig drift

1: Personale

2: Leder

3: Skriftligt til Formanden

Forældrehenvendelser vedr. personalekonflikter, økonomiske henvendelser (fx betaling og støtteforening) og særlige aktiviteter/arrangementer

1: Leder

2: Skriftligt til Formanden

Mistillid til bestyrelse eller leder

1: Skriftligt til Leder hvis omhandlende bestyrelsen

1: Skriftligt til Formanden hvis omhandlende lederen

2: Skriftligt til LDD

Personalehenvendelser

1: Leder

2: Skriftligt til Formanden

Personalehenvisninger vedr. mistillid til leder

1: Skriftligt til Formanden

2: Skriftligt til LDD

Presse

Henviser altid til skriftlig eller, kun hvis akut, telefonisk henvendelse til Formanden

Udlejer

Henviser altid til skriftligt til kontakt via advokat

Ved skriftlige henvendelser til Formanden, beder Formanden, Lederen om et notat på sagen inkl. en redegørelse på hvad er der gjort til nu, for at løse sagen.

Bestyrelsen går, grundet tavshedserklæringen og tilliden mellem bestyrelse og leder aldrig ind i konkrete detaljer.

Men det er, ved skriftlig henvendelse til Formanden, Bestyrelses ansvar, at Lederen har handlet og fulgt op på alle klager og henvendelser.

Bestyrelsen melder altså mere overordnet tilbage på henvendelser, efter at de har sikret sig at der er fulgt korrekt op.

De kan fx melde tilbage at ”der er taget hånd om sagen og gjort de tiltag bestyrelsen anser for nødvendige” men ikke nævne hvilke tiltag da det er underlagt tavshedspligten.

Ved tvivlsspørgsmål leder/bestyrelsen imellem kontakt da LDD Faglig Konsulent Charlotte Henriksen, CHE@LDD.DK , 30 53 45 73

Hits: 34